مسکو
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴
نمایش همه

آمستردام دیدنی

خاطرات سفر به دور اروپا-روز هفدهم-آمستردام–قسمت پایانی-پارک جنگلی کاسپر و در مسیر بازگشت

سرانجام صبح آخرین روز اقامتمون در هلند و یا در حقیقت در اروپا فرا رسید. با صدای بارش قطره های بارون که به شیشه می خورد چشم از خواب گشودیم. شاید این وداعی رومانتیک بود با سرزمین سرسبز اروپا! چه زود این سفر ۱۷ روزه با همه نشیب و فرازهاش تموم شد و دیگه باید همه چیز بر می گشت سرجای اولش! اما نه! با کوله بار تجربه این سفر که هر ساعت و روزش حکایتی جدید رو برامون رقم زد دیگه ما اون آدم های قبل نبودیم!

با احتساب سفرهای قبلی حالا دیگه تقریبا کل قاره سبز اروپا رو زیر پا گذاشتیم (هرچند هنوزم حسرت رفتن به پراگ رویایی و حتی کشورهای اسکاندیناوی تو دلمون مونده!!!) و بازم یه عالمه خاطره رنگی و سیاه سفید رو با خودمون یدک می کشیم که هر بار با یادآوریشون و یا حتی هر خبر کوچکی که از اون شهرها در تلویزیون یا وبلاگ هایی که می بینیم، همه چیز دوباره زنده میشه و فیلمون یاد هندستون می کنه!

اینه که باعث شده تا آلوده وبلاگ نویسی و وبلاگخوانی بشیم چرا که اینجوری حداقل با ثبت خاطره های نزدیکترمون یجورایی همه چپز رو تو ذهنمون طبقه بندی می کنیم!

از اینا که بگذریم با توجه به اینکه پروازمون عصر هنگام بود و حداقل تا ظهر کلی وقت داشتیم. از قبل قرار گشت و گذار در پارک جنگلی کاسپر (همون روح سرگردون فانتزی!) که بغل هتلمون بود رو با خودمون گذاشته بودیم. به این خاطر بدون ملاحظه زیر بارون از هتل زدیم بیرون!

با ورود به محوطه زیبای پارک و فضای سرسبز و رایحه سبزه های بارون خورده  آدم  مست می شد اما چه فایده که شدت بارون در کنار خلوتی این پارک جنگلی بزرگ که توش پرنده پر نمی زد موجب شد در عزممون برای جلو رفتن بیشتر در پارک تجدید نظر کنیم. به هر حال تو اون روز تعطیل خلوت احتیاط شرط عقل بود! اونم آخرین ساعات اقامتمون در اروپا نباید به استقبال خطر می رفتیم!!!

بعد از اون به این نتیجه رسیدیم که شاید تو این هوای بارونی یکم  اتوبوس یا ترن گردی در سطح شهر انتخاب مناسبی باشه. به هر صورت این آخرین ساعتهای اقامتمون در اروپا بود و نباید تلفش می کردیم! حالا بازم جای شکرش باقیه که این بارون دیروز نیومد وگرنه کار ما زار بود! خلاصه رفتیم و سوار تراموا شدیم.

نکته جالبی که تو تراموا و اتوبوس ها به چشم می یاد، تلاش اونا برای فرهنگسازی شهروندانه! تصویر زیر خودش می تونه گویای همه چیز باشه که امیدواریم یکم هم ما یاد بگیریم!!!

با گردش نهایی در سطح شهر بازم ساختمون های زیبای شهر آمستردام و البته خیابون های خالی از عابر که با ترکیب تعطیلی آخر هفته و بارون چندان غیر عادی نبود یکی دو ساعتی رو سپری کردیم. از میدون ایستگاه مرکزی گرفته تا تراموای مرکزی شهر. هرچند چون برنامشونو دقیق بررسی نکرده بودیم تو آخر ایستگاه یکم وایسادیم تا خانوم ترامواران با کشیدن سیگارش در فضای خارج از تراموا و حرکتی دوباره بازم ما رو به نقطه اول برسونه.

این اروپاییها ذوق عجیبی در تزیین پشت پنجره هاشون دارن. اصلا انگار جزو اصولشونه. خیلیها حتی مجسمه و آباژور پشت پنجره شون بود. این باعث میشد که خونه ها نمای زیبا و چشم نوازی داشته باشن. توی هلند و بلژیک هم گلدونهای زیبای گل ارکیده پشت پنجره ها خیلی مرسوم بود که ما عاشقش شدیم.

راستش بارون شهرهای اروپا هم حکایت جالبیه. اولش یکم قشنگ و با طراوته اما بعد یجورایی آدمو اسیر می کنه و قدرت تحرک رو از آدم می گیره. اینکه می گن نمیشه خدا و خرما رو با هم داشت! با این حال هیچ جور راه نداشت از ساختمونهای زیبای شهر بگذریم!

هنگام ظهر با تحویل دادن هتل محل اقامتمون با اتوبوس جلوی هتل و بعدهم ترن ۴ یورویی مخصوص فرودگاه مستقیم به سمت فرودگاه حرکت کردیم. البته این بار تو ترن کنارمون چند تا بچه کوچیک خوشگل هلندی هم نشسته بودن و بدون توجه به حساسیت پدر و مادرشون تو سر و کله هم می زدن! به خصوص یکی از بچه ها که یکم بزرگتر بود زیر چشمی ما رو می پایید و  از اونجایی که یجورایی حس سرپرستی نسبت به بقیه داشت هر چند لحظه یکبار به سایر بچه ها نهیب می زد که مواظب رفتارشون در مقابل ما باشن!!!

استادیوم بزرگ آژاکس هم در کنار جاده بهمون یادآوری کرد که متاسفانه هنوز خیلی جا هاست که تو آمستردام ندیدیمشون!

نهایتاً دقایقی بعد به فرودگاه اسکیپول رسیدیم. فرودگاهی که مقصد نهاییمون در دل خاک اروپا بود.

در طبقه دوم کارت پرواز هواپیمایی ایران ایر توسط  متصدی های هلندی KLM به سرعت انجام شد و اونجا بود که بعد از چند هفته تعدادی از هموطنای ایرانیمونو با شمایلی آشنا دیدیم! روسری های بلاتکلیف مسافرهای آشنا ما رو به گیت مربوط به پرواز ایران راهنمایی کرد و البته همراه با زمزمه هایی از کلام زیبا و شیرین فارسی در گوشمان!

بازهم دقایق  واپسین ترک خاک اروپا و گذر از گیت خروجی است و وقتی پاسمون مهر خورد که از اعتبار ویزامون تنها چند ساعت بیشتر باقی نمونده بود! تنها نکته قشنگش استشمام بوی وطن و دیدار عزیزان است که حس جدایی از این خطه سرسبز رو برامون آسون می کنه!

سالن ترانزیت فرودگاه  اسکیپول با توجه به وسعت و تنوعش می تونه حداقل چند ساعتی آدم رو مشغول خودش کنه. به خصوص که یکی از اونا پنیر فروشی با طعم های مختلفش اونم با بشقاب تست مجانیش باشه!

ساعتی بعد به سمت سالن خروج هدایت شدیم و اینجا دیگه جمعیت ایرونی کنارمونم هم حس وطن رو تداعی می کرد. زمزمه های فارسی مسافرین در مورد موضوعات مختلف از سخت شدن قوانین مهاجرت تا حس خوب بازدید اقوام و فرزندان ساکن هلند و یا کسایی که برای بیزینس سفر می کردن همه و همه به گوشمون می خورد و ما رو که تازه داشت خستگی ۱۷ روز سفر به دور اروپا یادمون می اومد رو با تصوراتی در مورد اینکه دیگه کی و کجا بتونیم چنین سفرهایی رو دوباره تجربه کنیم به فکر فرو برده بود!

با سوار شدن به هواپیما خبر خوب این بود که خوشبختانه مشکل سوخت رسانی هواپیما برای هلند موضوعیت نداره و انشالله ۶ ساعت دیگه بدون توقف تو ایران فرود می یایم. از اون بهتر غذای ایرونی با برنج های زعفرونی و عطر دارش بود که تو این هفته ها کلی حسرتش رو کشیده بودیم!  هرچند کیفیت پروازای الان هما کجا و پروازهای چند سال قبلش!!!

نهایتاً در آخرین ساعتهای شب، هواپیما در فرودگاه بین المللی به زمین نشست و این هم پایانی بود بر تجربه ای ارزشمند از سفر به دور اروپا!

منبع: وبلاگ خاطرات سفر – شیما و علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود PDF روشهای کاهش هزینه سفر
تا دقایقی دیگر لینک مستقیم PDF به ایمیلتان ارسال می شود.
Increase more than 700% of Email Subscribers!
Dolor aliquet augue augue sit magnis, magna aenean aenean et! Et tempor, facilisis cursus turpis tempor odio. Diam lorem auctor sit, a a? Lundium placerat mus massa nunc habitasse, arcu, etiam pulvinar.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul den
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul pat
  • Montes vutario lacus quis digit turtulis
  We hate spam and never share your details.
دانلود PDF روشهای کاهش هزینه سفر
فقط چند لحظه تا دانلود فایل PDF فاصله دارید.
ما هم مانند شما از ایمیل های اسپم متنفریم.
خبرنامه ویزای کشورهای مختلف
این خبرنامه ویژه اخبار و رویدادها در زمینه ویزای کشورهای مختلف می باشد. برای کسب اطلاع از رویدادهای گردشگری، می توانید به صفحات دیگر سایت مراجعه کنید.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?
پس از وارد کردن ایمیل، pdf شروع به دانلود می کند.