سفر نامه جنگل لاجیم

سفر به جنگل لاجیم با یک گروه ١۵نفره همراه بود . پس از هماهنگی های لازم با راننده ، ایشان ۴:۴۵ دم در موسسه حضور داشتند. پس از جمع شدن تمامی مسافرها ، ساعت ۵:١٠ حرکت کردیم. مسیر از جاده ی فیروز کوه بود و باید تا زیر آب در استان مازندران می رفتیم. مسیری حدودا ۵ ساعته که با توقف ها به حدود ٧ ساعت هم رسید .

اولین توقف برای استفاده از سرویس بهداشتی بومهن بود و البته بیشتر مسافر ها هم در طول این مسیر خواب بودند. حدود ساعت ٧:٣۵ به رستوران امین که در امین آباد ، ٩۵ کیلومتری جاده تهران – فیروزکوه، بود رسیدیم. توقفی ۴٠ دقیقه ای برای صرف صبحانه و استفاده از سرویس بهداشتی . منوی صبحانه املت ، نیمرو ، کره  عسل و کره پنیر بود و صبحانه با نان داغ همراه بود که دلپذیر بود.

پس از صرف صبحانه ٨:١۵ به حرکت ادامه دادیم و حدود ساعت ٩:٢٠ دومین توقف را برای استفاده از سرویس بهداشتی ، قبل از پلیس راه فیروز کوه، داشتیم. این یک ساعت را هم به معارفه جهت آشنایی بیشتر بچه ها با هم و ایجاد فضای دوستانه سپری کردیم. پس از معارفه و در طی مسیر به پل ورسک رسیدیم . توضیحاتی در مورد پل و ساخت و معماری اش داده شد . خوشبختانه بچه ها در طول مسیر با هم به صحبت پرداختند و روابط خوبی هم بین شان برقرار شده بود.

آخرین توقف و استفاده از سرویس بهداشتی در پمپ بنزینی در پل سفید بود  و بعد از آن به شهر زیراب می رسیدیم و مابقی مسیر در دل جنگل بود تا به روستای ولیلا برسیم. در طول این مسیر ار بچه ها پذیرایی مختصری شد و همچنین در مورد آیین نامه ی سفر یا فرهنگ سفر ژیوار، درختان جنگل مخصوصا درخت انجیلی که اندمیک منطقه نیز هست ، پوشش گیاهی هیرکانی و … نیز توضیحاتی داده شد.حدود ساعت ١٢ بود  که به روستای ولیلا رسیدیم.

از این جای مسیر به بعد در داخل جنگل بودیم و به خاطر اینکه شب گذشته در داخل جنگل باران آمده بود ، زمین گلی و سر بود. حدود ساعت ١٣:۴۵ به محل مورد نظر برای نشستن رسیدیم. پس از حدود نیم ساعت، بدون وسایل به سمت محل آبشار راه افتادیم . مسیری حدودا ١۵ دقیقه ای . دیدن آبشار هم خالی از لطف نبود و البته بخاطر وجود شرایط نا مناسب، امکان رفتن به پائین آبشار از مسیر فرعی وجود نداشت.

سفر نامه جنگل لاجیم

تا ساعت ١۵:٣٠ در محل کمپ به گپ زدن و استفاده از طبیعت و همچنین صرف ناهار گذشت.
ساعت ١٧:٠٠ دم ماشین اماده ی حرکت بودیم . و اولین توقف برای استفاده از سرویس بهداشتی و خرید در زیراب بود که ساعت ١٨:١۵ به آنجا رسیدیم.

در طول مسیر زمان با گوش دادن به موسیقی و همچنین بازی و بحث گذشت و آخرین توقف حدود ساعت ٢١:١٠، قبل از دماوند بود و برای ساعت ٢٢:۴٠ به میدان ونک تهران رسیدیم.
خداوند منان را شکرگزارم که سفر به خوبی برگزار شد و دوستان خوبی را در این سفر پیدا کردم.

نویسنده   : نیما نوری

سفر نامه جنگل لاجیم

Please follow and like us: